سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشین

زندگینامه امام محمد باقر(ع)

زندگینامه امام محمد باقر(ع)

نام مبارک امام پنجم محمد بود .

لقب آن حضرت باقر یا باقرالعلوم است ,بدین جهت که : دریاى دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت .

القاب دیگرى مانند شاکر و صابر و هادى نیز براى آن حضرت ذکر کردهاند که هریک بازگوینده صفتى از صفات آن امام بزرگوار بوده است .

کنیه امام ابوجعفر بود .

مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبى ( ع )است .

بنابراین نسبت آن حضرت از طرف مادر به سبط اکبر حضرت امام حسن ( ع )و از سوى پدر به امام حسین ( ع ) میرسید .

پدرش حضرت سیدالساجدین , امام زین العابدین , على بن الحسین ( ع ) است .

ادامه مطلب...

زندگینامه امام سجاد (ع)

زندگینامه امام سجاد (ع)

حضرت سجاد ( ع ) 
نام معصوم ششم علی ( ع ) است . وی فرزند حسین بن علی بن ابیطالب ( ع ) و ملقب به "سجاد" و "زین العابدین " می باشد . امام سجاد در سال 38هجری در مدینه ولادت یافت . حضرت سجاد در واقعه جانگداز کربلا حضور داشت ولی به علت بیماری  و تب شدید از آن حادثه جان به سلامت برد ، زیرا جهاد از بیمار برداشته شده است و پدر بزرگوارش - با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت - به او اجازه جنگ کردن نداد . مصلحت الهی این بود که آن رشته گسیخته نشود و امام سجاد وارث آن رسالت بزرگ ، یعنی امامت و ولایت گردد . این بیماری موقت چند روزی  بیش ادامه نیافت و پس از آن حضرت زین العابدین 35سال عمر کرد که تمام آن مدت به مبارزه و خدمت به خلق و عبادت و مناجات با حق سپری شد . سن شریف حضرت سجاد ( ع ) را در روز دهم محرم سال 61هجری که بنا به وصیت پدر و امر خدا و رسول خدا ( ص ) به امامت رسید ، به اختلاف روایات در حدود 24 سال نوشته اند .

ادامه مطلب...

مطالبی در مورد تولد و سن حضرت فاطمه معصومه (س)

مطالبی در مورد تولد و سن حضرت فاطمه معصومه (س)

اشرف آشورى

اهل‏بیت پیامبر(ع) چهره‏ هاى پرفروغى به جهانیان عرضه کرده ‏اند و نامشان ‏مانند ستارگان درخشان در آسمان فضیلتها مى‏درخشد؛ درخشانترین ستاره در میان‏بانوان هفتمین منظومه ولایت؛ فاطمه کبرى فرزند پاکیزه موسى بن جعفر(ع) است.

که ‏سالهاست تشنگان معرفت از حریمش زلال ایمان مى‏نوشند و عارفان با گذر بر زندگى ‏فرزانه‏ وارش و درک لحظه‏ هاى آسمانى شدنش، درهاى عروج را به روى خود مى‏گشایند و بوى وصال را در گستره زمین منتشر مى‏ سازند.

او والاترین دختر موسى است و از این‏روست که هر گاه نامى از پدر برده شود، یادى از او نیز به میان مى‏آید و به این‏مناسبت در ویژه‏نامه موسى بن جعفر(ع) لحظاتمان را با نام و یاد وى عطرآگین‏مى‏سازیم.

ادامه مطلب...

زندگی نامه حضرت حجت (ع) ، امام زمان (علیه السلام)

زندگی نامه حضرت حجت ، امام زمان (علیه السلام)

زندگینامه حضرت حجت ، امام زمان (عج) 

نام : محمد بن الحسن .
کنیه :
ابوالقاسم .امام زمان (ع) هم نام و هم کنیه حضرت  

پیامبر اکرم (ص) است . در روایات آمده است که شایسته نیست  

آن حضرت را با نام و کنیه ، اسم ببرند تا آن گاه که خداوند  

به ظهورش زمین را مزیّن و دولتش را ظاهر گرداند . 

القاب : مهدى ، خاتم ، منتظر ، حجت ، صاحب الامر ، صاحب الزمان ، قائم و خلف صالح . شیعیان در دوران غیبت صغرى ایشان را " ناحیه مقدسه" لقب داده بودند . در برخى منابع بیش از 180 لقب براى امام زمان (ع) بیان شده است...

بفیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب...


.html .html