سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشین

رحلت پیامبر اکرم (ص) بر شیعیان واقعی تسلیت

آفتاب: در سال یازدهم هجرت رسول اکرم (ص) در آخرین سفرحج (در عرفه)، در مکه و در غدیرخم، در مدینه قبل از بیمارى و بعد از آن در جمع یاران و یا در ضمن ‏سخنرانى عمومى، با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت ‏خود خبر داد. چنان که قرآن رهروان رسول خدا (ص) را آگاه ساخته بود که ‏پیامبر هم در نیاز به خوراک و پوشاک و ازدواج و وقوع بیمارى و پیرى مانند دیگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد. پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمود: «فراق نزدیک شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است. نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران در میان شما مى ‌گذارم و مى‌‏روم: کتاب خدا و عترتم، و خداوند لطیف و آگاه به من خبر داد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود».

قضا و کفّاره روزه چیست

قضا و کفّاره روزه چیست

موارد قضا و کفّاره روزه چیست

مسأله : اگر در روزه ماه رمضان عمداً قى کند و یا در آب ارتماس نماید و یا با مایع حُقنه کند یا در شب، جنب شود و همان گونه که در « مسأله 1769 » گفته شد، بیدار شود و دوباره بخوابد و تا اذان صبح بیدار نشود، فقط باید قضاى آن روز را بجا آورد، امّا اگر کار دیگرى که روزه را باطل مى کند عمداً انجام دهد، در صورتى که مى دانسته آن کار روزه را باطل مى کند، قضا و کفّاره بر او واجب مى شود، امّا کفّاره در بعضى از موارد مانند دروغ بستن به خدا و پیامبر و یا اهل بیت او(علیهم السلام) از باب احتیاط واجب است.

مسأله : اگر به جهت ندانستن مسأله، کارى انجام دهد که روزه را باطل مى کند، چنانچه مى توانسته مسأله را یاد بگیرد ( یعنى مقصّر در ندانستن بوده )، کفّاره بر او واجب مى شود و اگر نمى توانسته مسأله را یاد بگیرد ( یعنى قاصر در ندانستن مسأله بوده ) کفّاره بر او واجب نیست. و بنابر احتیاط واجب حکم انسانى که غافل باشد نیز چنین است.

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

19 ماه رمضان ضربت خوردن حضرت علی (ع) در مسجد کوفه

? 19 ماه رمضان ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد کوفه

سال 40 هجری قمری: ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد کوفه

عبدالرحمن بن ملجم مرادی، از گروه خوارج و از آن سه نفری بود که در مکه معظمه با هم پیمان بسته و هم سوگند شدند، که سه شخصیت مؤثر در جامعه اسلامی، یعنی امام علی بن ابی طالب(ع)، معاویه بن ابی سفیان و عمرو بن عاص را در یک شب واحد ترور کرده و آن ها را به قتل رسانند.

هر کدام به سوی شهرهای محل مأموریت خویش رهسپار شدند و عبدالرحمن بن ملجم مرادی به سوی کوفه رفت و در بیستم شعبان سال 40 قمری وارد این شهر بزرگ شد. (نگاه کنید: بیستم شعبان سال 40 هجری قمری)

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

خواص آیت الکرسی و ارزش خواندن آیت الکرسی و جایگاه آیت الکرسی

خواص آیت الکرسی و ارزش خواندن آیت الکرسی و جایگاه آیت الکرسی

عکس العمل شیطان هنگام نزول آیه الکرسی

آیت الکرسی سید آیات قرآن

پا داش کسی که آیت الکرسی را زیاد می خواند

قرآن برتر است یا تورات؟

زیادی علم وحافظه با آیت الکرسی

سفروآیت الکرسی

حاجت وآیت الکرسی

فضیلت ؛ اهمیت ؛ ثواب و آثار آیه الکرسی

ادامه مطلب...

آیا میدانید خواندنی در مورد امام زمان (ع)

آیا میدانید خواندنی در مورد امام زمان (ع)

آیا میدانید که : یکی از دلایل وجود امام ، قاعده ی لطف خداست

آیا میدانید که : امامت حضرت مهدی(علیه السلام )به دو راه نص و معجزه ثابت شده است،

آیا میدانید که : اقوام اروپای مرکزی در انتظار ظهور«بوخص» می باشند،

آیا میدانید که : داستان ولادت آن بزرگوار خود جلوه ای است از لطف و فضل بی کران الهی است . ،

آیا میدانید که : درکتاب نجم الثاقب ،182 اسم و لقب از حضرت ذکر شده است ،

آیا میدانید که : بر گونه ی راست حضرت مهدی (علیه السلام ) خالی جذاب وجود دارد ،

آیا میدانید که : ازجمله مواریث انبیاء(علیه السلام ) که حضرت می آورند، منبر حضرت سلیمان است

آیا میدانید که : امام زمان(علیه السلام ) فرمودند: سجده‏ى شکر از لازم‏ترین و واجب‏ترین سنّت‏هاى دینى است،

آیا میدانید که : قسمتی از کتاب «کمال الدین»در سال 1901م در هایدلبرگ آلمان توسط مولر منتشر شد

آیا میدانید که : مسأله غیبت امری نبودکه به تازگی مطرح شده باشد ،

آیا میدانید که : غیبت، دلائلی دارد که به امامان اجازه افشای آن داده نشده است ،

آیا میدانید که : منافع زمان غیبت آن حضرت، آن هم بر دو نوع است  ،

ادامه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب...

ثواب قرائت سوره هاى قرآن

ثواب قرائت سوره هاى قرآن

1. سوره حمد: شفاى همه امراض است مگر مرگ ؛ باید گفته شود، که خواندن با ایمان و عمل کردن با علم و یقین به قرآن ، این آثار را دارد.
2. سوره بقرة : هر کس سوره بقره را تلاوت کند، روز قیامت عمامه اى از نور بر سر او مى گذارند.
3. سوره مبارکه آل عمران : هر کس سوره آل عمران را بخواند، روز قیامت پوششى از نور او را زینت مى دهد.

برای خواندن بقیه ثواب سورهای قرآن روی ادامه مطلب کلیک کنید...

ادامه مطلب...

باطل کردن طلسم و دفع جن

عارف بزرگوار جناب آیت الله شوشتری فرمودند که در خانه ای که اهل آن را اجنه اذیت میکنند ویا جن درآن رفت و آمد دارد روز اول 70 مرتبه آیات سخره را بخواند وهر روز مداومت کند روزی یک باربخواند.همچنین برای باطل کردن طلسمها

آیات سخره،آیات ??-??-?? سوره اعراف است

از(ان ربکم الله ...تا ... قریب من المحسنین)


دفع جن وجن زدگی

به جهت دوری اجنه از خانه ای که در آن به آزار و اذیت انسانها می پردازندچه باید کرد؟ 

1- مداومت کند سوره جن را بخواند که امام صادق علیه السلام فرموده هر که این سوره را بسیار بخواند تا در دنیا باشد از شر جنیان و سحر وکید خلق ایمن باشد و کسی نتواند با او ضرر بزندودر آخرت با پیامبر و اهل بیت او باشد و...

2- حرز ابو دجانه را بنویسند وبه سر در خانه یا دیوار رو به قبله جایی که بی احترامی نشود آویزان کندواگر نمیشود در جایی از خانه نگه داری کند و اگر افراد را هم اذیت میکنند این حزر را نوشته البته با شرایط نوشتن که اهدا صلوات وغیره و باخود دارند. 

3-برای حفاضت از جن زده آیه یا معشر الجن (از سوره الرحمن)را تا آخر سوره بنویسدو آیه الکرسی را تا آخرفیها خالدون را دور آن بنویسید و بر جن زده بیاویزند به او اذیت نمی رساند.


چند راه برای باطل کردن سحر و جادو از آیت الله العظمی بهجت

بعضی از دستورات جناب آیت الله بهجت برا یبا طل کننده های سحروجادو:هنگام اذان در جایی که زندگی میکند ،با صوت جهر و آشکار{صدای بلند مثل نماز صبح}،اذان بگوید.پس از نماز صبح 50آیه از قران را با صوت جهر و آشکار تلاوت نماید.دو سوره ی معوّذ (فلق و ناس) را زیاد بخواندپیش از خواب 4قل(یعنی سوره هایکافرون،توحید،ناس و فلق) را بخواند.همراه خود (مثلاً در جیبش) قران داشته باشدآیه الکرسی را فراوان بخواند وآن را نوشته و در خانه نصب کند.{آیه الکرسی 3 ایه است تا فیها خالدون}حرز امام جواد علیه السلام را همراه داشته باشد مثلاً در انگشتری. و این حرز باید روی پوست آهوی 6ماهه ی تهامه نوشته شود.{حقیر میگویم طبق احادیث انگشتر 7جلال و عقیق یمنی اصل هم برای حفاظت خوب است}


سحر وجادو چیست و آیا واقعیت دارد، دیدگاه اسلام چیست؟

پاسخ :سحر از علومی است که همانند بسیاری دیگر از علوم بشری نمی توان به صورت دقیق تاریخ پیدایش و نحوه شکل گیری آن را روشن ساخت. این مقدار مسلم است که جزء علوم کهن است و تا حافظه تاریخ یاری می‌کند وجود سحر قابل پیگیری است. اما سحر چیست؟ در لغت معانی مختلفی برای واژه عربی «سحر» که معادل فارسی آن «جادو» می‌باشد، بیان کرده‌اند قابوس المحیط سحر را به هر چیزی که منشا و سبب آن دقیق و ظریف باشد معنا کرده است. نهایه ابن اثیر سحر را به معنی «هر چیزی که حقیقت اشیاء را دگرگون نشان دهد» گرفته است. صحاح اللغة سحر را به خدعه و نیرنگ و چیزهای باطل تفسیر کرده است. و سرانجام المجمل ابن فارس آن را به چیزی که «حق را باطل نشان دهد» تعبیر آورده است.
بقیه مطالب درادامه مطلب....

ادامه مطلب...


.html .html