سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشین

مراقب پاها قلب دوم خودمان باشیم

پاهایی که هر روز مسافت های طولانی با آنها راه می رویم و از کوچه ها و خیابان ها عبور می کنیم، یکی از حیاتی ترین اعضای بدن انسان است که قلب دوم هم نامیده شده است. گاه همین پاها نشانه سلامت کل بدن بوده و گاه با مشاهده کوچک ترین علامتی روی آن می توان به وجود مشکلی در بدن پی برد. تغییرات دمای پا و زخم ها و رنگ های مختلف ایجاد شده روی آن می تواند بیانگر شرایط درونی بدن و کیفیت سلامت افراد باشد. بنابراین هرگز از ظاهر و سلامت پاهای خود غافل نشوید و بهداشت آنها را بخوبی حفظ کنید.


 سردی پا و هزار و یک دلیل

شاید در اطرافیان خود کسانی را بشناسید که مدام از سردی انگشتان پاهای خود شکایت دارند و همواره مجبورند برای فرار از این سرما، حتی در منزل هم جوراب به پا کنند. این حالت می تواند بیانگر برخی مشکلات باشد. یکی از دلایل آن می تواند کاهش جریان خون در عروق باشد. مشکلات گردش خون در افراد با استعمال دخانیات، فشار خون بالا یا بیماری قلبی نیز در ارتباط است. آسیب عصبی دیابت کنترل نشده در مبتلایان به این بیماری نیز می تواند باعث سرد شدن انگشتان پاها شود. کم کاری تیروئید و کم خونی از دیگر دلایلی است که می توان برای این مشکل به آن اشاره کرد.
ادامه مطلب...

دانلود رمان آخرین برف زمستان آندروید و pdf

دانلود رمان آخرین برف زمستان آندروید و pdf

نام رمان : آخرین برف زمستان

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) نویسنده : لیلین

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) حجم کتاب (مگابایت) : 4 (پی دی اف) – 0?5 (پرنیان) – 1?2 (کتابچه) – 0?5 مگابایت (epub)

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) ساخته شده با نرم افزار : پی دی اف ، پرنیان ، کتابچه ، اندروید ، epub

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) خلاصه داستان :

پایان یک زندگی مشترک شروع این داستانه و آیلین زنی که جسورانه بدون اینکه حتی ذره ای حمایت خونواده واطرافیانش رو داشته باشه دست به این کار می زنه و از محمد مردی که همیشه براش مث یه کاغذ سفید، نانوشته و غیر قابل درک بوده جدا می شه. تا به دنبال دست پیدا کردن به خواسته ها و آرزو های بزرگ زندگیش بره. اون با پیش زمینه ی ذهنی بدی که از ازدواجش داشته نقطه ی پایان و طلاق رو خیلی آسون تو جریان زندگیش می پذیره. درست به آسونی چیزی که الآن ما تو جامعه مون می بینیم. اما…

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) قالب کتاب : PDF (مخصوص کامپیوتر) - JAR و EPUB (کتاب اندروید و آیفون)

دانلود رمان در ادامه مطلب...

  ادامه مطلب...

دانلود رمان اگر مانده بودی برای رایانه و گوشی موبایل

دانلود رمان اگر مانده بودی برای رایانه و گوشی موبایل

نام رمان : اگر مانده بودی...

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) نویسنده : زینت

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) حجم کتاب (مگابایت) : 1?5 (پی دی اف) – 0?2 (پرنیان) – 0?8 (کتابچه) – 0?2 مگابایت (epub)

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) ساخته شده با نرم افزار : پی دی اف ، پرنیان ، کتابچه ، اندروید ، epub

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) خلاصه داستان :

حکایت حماقت دختری به اسم باران … و کیان! و کینه ای بزرگ …. و عشقی که قداستش فراموش شده. این داستان از زبان سه نفر روایت میشه : باران – کیان – سیاوش

دانلود رمان | کاربر نودهشتیا (PDF و موبایل) قالب کتاب : PDF (مخصوص کامپیوتر) - JAR و EPUB (کتاب اندروید و آیفون)

  ادامه مطلب...

تغذیه رنگین کمانی با این رنگ های زندگی

هر رنگ، بیانگر ویژگی خاصی در خوراکی هاست، اما همه رنگ ها نشانه وجود نوعی آنتی اکسیدان در خوراکی مورد نظر است. در واقع هر یک از رنگ ها متعلق به نوعی آنتی اکسیدان است. اگر یادتان رفته، یادآوری کنیم که آنتی اکسیدان ها اصلی ترین عوامل از بین برنده رادیکال های آزاد (از عوامل اصلی ابتلا به سرطان) هستند. بنابراین با رعایت تنوع رنگی در مصرف میوه ها انواع آنتی اکسیدان ها را دریافت خواهید کرد، اما هر رنگ ویژگی خاصی دارد و در پس رنگ هر یک از میوه ها، یک دنیا حرف ناگفته نهفته است.

                            بنفش، دوست قلب

اولین رنگ این رنگین کمان غذایی، رنگ بنفش است. طیف این رنگ را آبی ـ بنفش در نظر می گیرند. بنابراین از انگور سیاه تا بلوبری در این گروه قرار می گیرند. خوراکـی های آبی ـ بنفش حاوی آنتی اکسیدان آنتوسیانین هستند. هر چه رنگ میوه تیره تر باشد، میزان آنتوسیانین آن بیشتر است.

ویژگی رنگ: آنتوسیانین مانع لخته شدن خون می شود. بنابراین مصرف میوه های آبی ـ بنفش باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی و مغزی می شود علاوه بر این که به کنترل فشار خون نیز کمک می کند. ویژگی آنتی اکسیدانی این گروه از میوه ها در رتبه نخست قرار دارد.

خوراکی ها: بادمجان با پوست، شاتوت، انگور سیاه و بنفش، آلو بخارا، گوجه برقانی، کشمش پلویی و انار با رنگ تیره مایل به سیاه.

ادامه مطلب...

ناگفته هایی در مورد چای سبز، چای سلامتی

چای سبز یک نوشیدنی مفید و مصرف آن در کشورهای آسیایی بیشتر است. به طوری که آسیایی ها روزانه حدود 3 فنجان چای می نوشند. چای سبز موارد استفاده زیادی در درمان برخی بیماری ها دارد و در معالجه برخی عفونت ها و هضم غذا موثر است. خاصیت سفید کننده دارد و اعصاب را تقویت می کند. برای برخی ناراحتی های چشم نیز مفید است. از برگ های چای سبز برای تسکین جای نیش حشرات و آفتاب سوختگی استفاده می شود. همچنین برای معالجه سرطان سینه و ناحیه گردن، سرطان روده بزرگ و راست روده و سرطان تخمدان مفید است.


یکی از عناصر فعال در چای سبز به اندازه آسپیرین از تجمع پلاکتهای خونی جلوگیری می کند که این اثر جریان خون را بهبود می بخشد. چای سبز از سخت شدن رگها نیز جلوگیری می کند. تحقیقات مردمی نشان می دهد که در کشورهایی که مردم هر روز چای سبز مصرف می کنند موارد سرطانی کمتر بوده است، هر چند بین این دو هیچ رابطه علت و معلولی تایید نشده است. اما چای سیاه فاقد خاصیت مشابهی است. در واقع، اگر به مقدار زیادی چای سیاه مصرف کنید، ضریب خطر ابتلا به سرطان راست روده، کیسه صفرا و مخاط رحم را افزایش می دهید.

چای سبز معمولاً برای معالجه بیماریها تجویز می شود. اما مردم در تمام نقاط جهان پی برده اند که نوشیدن چای سبز بطور روزانه فواید سلامتی زیادی دارد. چای سبز ماده پیشگیری کننده مهمی در قبال سرطان، افزایش چربیهای خون، سفت شدن رگها و حفره های دندان تلقی میشود. این گیاه در قبال اسهال خونی ناشی از باکتری مصونیت ایجاد می کند. چای سبز در رفع پاره ای از عفونتهای قارچی، باکتری و حتی ویروسی (نظیر سرماخوردگی عادی) نیز مفید است.

ادامه مطلب...

دوست دارم بفهم


چه عاشقانه است این روزهای ابری

چه عاشقانه است قدم زدن زیر باران غم تنهایی

چه عاشقانه است شکفتن گلهای اقاقیا

چه عاشقانه است قدم زدن در سر زمین عشق

و من

چه عاشقانه زیستن را دوست دارم

عاشقانه لا لایی گفتن را دوست دارم

عاشقانه سرودن را دوست دارم

عاشقانه نوشتن را دوست دارم

عاشقانه اشک ریختن را...

دفتر عاشقانه ی من پر از کلمات زیبا در نثار

بهترین و عاشقانه ترین کسانم...

و من

عاشقانه می گریم...

عاشقانه می خندم...

عاشقانه می نویسم...

و در سکوت تنهایی عاشقانه می میرم...


سلاطیـن سلامتـی طبیـعی را بشناسیـد

                 سلاطیـن سلامتـی طبیـعی را بشناسیـد


مرکبات؛ این دوست داشتنی های چهارفصل برای بسیاری از مردم مانند یک اکسیر جادویی می ماند، اکسیری که بر هر درد بی درمان دواست. خانواده ای شلوغ و رنگارنگ با اعضایی متنوع که بیشترشان در تمام فصول وجود دارند و با آنکه از نظر خواص سلامت مانند دارو عمل می کنند، اما طعم و عطر بی همتا، مرکبات را به پرمصرف ترین و دوست داشتنی ترین میوه ها تبدیل می کند. البته میوه فرض کردن مرکبات تعریف کاملی برای موارد مصرف این گروه خوشمزه نیست. مرکبات دورریز ندارند و تمام قسمت های آنها از گوشت و پوست قابل مصرف است. در آشپزی به عنوان طعم دهنده و چاشنی مصرف دارند و اسانس آنها در صنایع آرایشی و بهداشتی به کار می رود. مرکبات یکی از بهترین منابع ویتامین و آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه آن به شدت توصیه می شود. با آنکه مرکبات برای همه شناخته شده است، اما مروری اجمالی بر خواص فراوان و پرسود آنها خالی از لطف نیست.

                                                  پــــــــــــــــــــــرتقـــــــــــــــــــــــــــــــال

 

معروف ترین و شناخته شده ترین عضو خانواده مرکبات است که مصرف آن توسط بشر به صدها سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. پرتقال اولیه که اولین خاستگاهش کشور چین بوده، میوه ای ترش، کوچک و پرهسته بوده که بیشتر به دلیل خواصش مصرف می شده است. در طول قرون و با بهبود کشاورزی، پرتقال به میوه ای شیرین و خوش طعم تبدیل می شود که تازه آن یا محصولاتی که از آن به دست می آید بخشی جدایی ناپذیر از زندگی غذایی ما شده است. برخلاف تصور عموم که پرتقال را مختص زمستان می دانند، درخت آن گیاهی همیشه سبز و نیمه گرمسیری است. نکته جالب راجع به پرتقال این است که نام انگلیس آن یعنی اورنج Orange از خانواده واژه فارسی نارنج و کلمه سانسکریت نارنگ است، اما ایرانی ها این میوه را در زبان خودشان پرتقال می نامند. دلیلش هم این است که تجار پرتغالی در قرن 15 میلادی نوع شیرین آن را از هند به کشورشان بردند و کشت کردند. اینگونه بود که ترنج ترش مزه ایرانی فراموش شد و پرتقال شیرین و آبدار از مغرب زمین وارد شد. البته در کشورهای دیگری مانند ترکیه، یونان و کشورهای عربی هم نام این میوه از کشور پرتغال گرفته شده است. از معروف ترین پرتقال ها می توان به واشنگتنی، تامسون، والنسیا و پرتقال خونی اشاره کرد.

ادامه مطلب...

اس ام اس های میلاد پیامبر(ص)

اس ام اس های میلاد پیامبر(ص)

نور عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد

ادامه مطلب...

یک مصاحبه خفـن و خوانـدنی با \سبـد کالای دولت\

این روزها همه‌جا صحبت از سبد است. کدام سبد؟ خوب معلوم است دیگر! "سبد کالای دولت" که قرار است به بعضی‌ها برسد و به بعضی‌ها نرسد. همان سبدی که قرار است پدر تورم را بیاورد جلوی چشمش تا به کوری چشم هر چی حسود مزاحم است، مشکلات اقتصادی رفع شود. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم تا با "سبد کالای دولت" یک مصاحبه اختصاصی ترتیب دهیم. این شما و این هم یک مصاحبه آنچنانی:


"خان‌دایی":

به به! آفرین به این هیبت! این "سبد کالا" که میگن شما هستین؟


"سبد کالای دولت":

اولاً اون چشمای شورتو درویش کن! دوماً هم آره خودش هستم! فرمایش؟


"خان‌دایی":

البته بنده در اون حد و حدود نیستم تا فرمایشی داشتم بشم خدمت شما ولی یه عرضی داشتم!


"سبد کالای دولت":

خب بوگو!

ادامه مطلب...


.html .html