سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشین

قارچ گانودرما

خواص قارچ گانودرما+فروش+سفارش

 قارچ گانودرما Ganoderma lucidum قارچی است که اخیرا در کشور ما نیز پرورش داده می شود و طرفداران زیادی دارد. در این مقاله به طور کامل به معرفی قارچ گانودرما می پردازیم.

قارچ گانودرما Ganoderma lucidum یا ری شی reishi چیست؟

نام قارچ گانودرما یا قارچ ری شی reishi که نام علمی آن Ganoderma lucidum است، از کلاه و ساقه قارچ ژاپنی ری شی گرفته شده است. ری شی یک داروی گیاهی محبوب است که حداقل به مدت 2000 سال در شرق دور مورد استفاده قرار گرفته است و برای طول عمر و جوانی توصیه می شده است. ری شی به صورت تازه یا به شکل خشک برای استفاده در غذا و همچنین به شکل کپسول، قرص یا عصاره موجود است.


مکانیسم عمل قارچ گانودرما


قارچ گانودرما,حساسیت,عطسه

قارچ گانوردما دارای اثرات ضد درد، ضد قارچ، ضد ویروسی، ضدد التهابی و موثر برای قلب و عروق است.فیتوکمیکال ها Phytochemical یا مواد شیمیایی گیاهی ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی هستند که در گیاها یافت می شوند و تصور می شود از بروز بیماری ها در انسان ها پیشگیری می کنند.

 

قارچ گانوردما دارای اثرات ضد درد، ضد قارچ، ضد ویروسی، ضدد التهابی و موثر برای قلب و عروق است.فیتوکمیکال ها Phytochemical یا مواد شیمیایی گیاهی ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی هستند که در گیاها یافت می شوند و تصور می شود از بروز بیماری ها در انسان ها پیشگیری می کنند.

مهم ترین ترکیب فعال در قارچ گانودرما دو فیتوکمیکال هستند به نام های پلی ساکارید بتاگلوکان beta-glucan polysaccharides و تریترپن triterpene. گفته می شود فیتوکمیکال های موجود در قارچ گانودرما از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به بدن پیشگیری می کنند، نشانه های حساسیت را کاهش می دهند، از بروز فشار خون بالا پیشگیری کرده و آن را درمان می کنند و تولید آنتی بادی های ایمنی بدن را تحریک می کنند. به علاوه قارچ گانودرما به عنوان یک آداپتوژن adaptogen در نظر گرفته می شود. آداپتوژن ماده ای است که اثرات استرس ذهنی، جسمی و احساسی را کاهش می دهد.


قارچ گانودرما و سرطان


دارو,در دست گرفتن دارو,قارچ گانودرما

طبق بیانیه مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering، قارچ گانودرما توسط بیماران سرطانی و افراد مبتلا به HIV به عنوان یک محرک ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه قارچ گانودرما از رشد و تکثیر تومورها پیشگیری می کند. به علاوه مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering بیان کرد که قارچ گانودرما باعث افزایش آنتی اکسیدان ها در پلاسمای خون شده و ایمنی بیماران مبتلا به سرطان را بهبود می بخشد. به هرحال قارچ گانودرما ممکن است با برخی داروهای ضد سرطان تد اخل منفی داشته باشد و اگر مبتلا به سرطان هستید، قارچ گانودرما را حتما تحت نظر پزشک مصرف کنید.


قارچ گانودرما و بیماری قلبی و عروقی


قارچ گانودرما,فشار خون,گرفتن فشار خون

تصور می شود قارچ گانودرما از قلب محافظت کرده و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. پزشکان سنتی چینی از قارچ گانودرما برای درمان بیماری عروق کرونر* coronary artery disease استفاده می کردند. فیلیس بالچ Phyllis Balch در کتاب خود به نام "نسخه ای برای بهبود تغذیه" بیان می کند که قارچ گانودرما برای جلوگیری از فشار خون بالا، بیماری های قلبی، کاهش سطح کلسترول بالای خون و بهبود جریان خون به قلب استفاده می شود. به علاوه قارچ گانودرما با حفظ غلظت خون از بروز لخته های خونی و تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند.

* بیماری عروق کرونر یا سرخرگ کرونریcoronary artery disease : بیماری عروق کرونر زمانی رخ میدهد که شریان های کرونر (رگهای اصلی خون که با رساندن خون، اکسیژن و مواد مغذی قلب را حمایت می کنند) آسیب دیده یا معیوب شوند.


کاربردهای دیگر قارچ گانودرما


پیرزن,پیرزن خوشحال,قارچ گانودرما

طب سنتی چینی از قارچ گانودرما برای آهسته کردن روند پیری استفاده می کند. دیگر فواید این قارچ در طب سنتی چین عبارتند از: مقاومت بدن را در مقابل بیماری ها افزایش می دهد، التهاب را کاهش می دهد، خون را تمیز می کند، از کبد، کلیه ها و عملکرد عصب ها محافظت می کند، قدرت و استقامت را بهبود می بخشد، و در مردان عملکرد دستگاه ادراری را بهبود می بخشد. قارچ گانودرما همچنین برای درمان تب یونجه، بی خوابی، خستگی مفرط، عفونت های ویروسی، زخم معده، افسردگی و ناتوانی جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. به هرحال تمام این استفاده ها بر اساس شواهد تجربی هستند و نه بر مبنای تحقیقات علمی.


میزان مصرف قارچ گانودرما و اقدامات احتیاطی مربوط به آن

 

زن بیمار,بیمار,قارچ گانودرما

میزان مصرف درمانی قارچ گانودرما برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز مشکل 2.5 گرم در روز است که در 4 وعده و با شکم خالی مصرف می شود. قارچ گانودرما ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود، از جمله خشک شدن بینی و گلو، تهوع، استفراغ، سرگیجه و ناراحتی معده. به علاوه این قارچ بر روی اثربخشی برخی داروها تاثیر می گذارد، از جمله داروهای ضعیف کننده سیستم ایمنی، داروهای ضد اسهال و برخی داروهای شیمی درمانی. قبل از مصرف قارچ گانودرما حتما با پزشک مشورت کنید.

شماره تماس

09126816780

ثبت سفارش ومشاوره ی رایگان

t.me/hamneshin_m

آدرس پیج اینستا

 

www.instagram.com/ganodarmani2710

 


.html .html