سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشین

مـختصری از خواص و فـوایـد مـصرف روزانه سـبزیجات

مـختصری از خواص و فـوایـد مـصرف روزانه سـبزیجات

مصرف روزانه سبزیجات ضامن سلامتی شخص می باشد. مصرف سبزیجات از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی پیشگیری می نماید. مقدار سبزیجات مورد نیاز بدن با توجه به هرم راهنمایی غذایی به طور کلی روزانه 200 گرم می باشد که این مقدار برای سالمندان بالای هفتاد سال و نوجوانان و کودکان کمتر است.

بر اساس تحقیقات جدید رنگ سبزیجات در طبقه بندی خواص آنان نقش دارد از این رو مصرف سبزیجات با رنگهای متنوع برای سلامت توصیه می گردد در واقع رنگها در سبزیجات بر خواص منحصر بفرد آنها اشاره دارد. مصرف سبزیجات با رنگهای متفاوت امکان بدست آوردن بالاترین نتیجه را برای شخص ممکن می سازد و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می سازد و موجب طول عمر بیشتر شخص می گردد.

مـختصری از خواص و فـوایـد مـصرف روزانه سـبزیجات
ادامه مطلب...

کدام خودرو ایرانی ایمنی بیشتری دارد؟

کدام خودرو ایرانی ایمنی بیشتری دارد؟

توجه به وضعیت ایمنی خودرو مثل انتخاب یک دندانپزشک مناسب است؛ شاید در روز اول وجودش آنچنان ضروری به نظر نرسد ولی حتی یک ایربگ اضافه می تواند نقش سوپرمن را هنگام تصادفات برای شما ایفا کند.

مسلما برایتان پیش آمده که هنگام خرید خودرو طیف وسیعی از سوالات گوناگون در ذهنتان رژه میرود و شما را با تردیدهای زیادی روبه رو میکند. تردیدهایی که اغلب ریشه ای اصولی و کارشناسانه نداشته و از طرف اطرافیان با سلیقه های مختلف به شما تحمیل می شوند. با این حال آنچه که در تمامی اظهار نظرها مشترک است توجه به وضعیت ایمنی خودروست. تا جایی که حتی خیلی ها خرید یک خودروی کارکرده با ایمنی بالاتر را به یک مدل صفر که از استانداردهای ایمنی لازم بدور است را ترجیح می دهند.

متاسفانه در ایران هم هیچ موسسه اختصاصی برای رتبه بندی و امتیازدهی به وضعیت ایمنی خودروها وجود ندارد و از سوی دیگر آمارهای منتشر شده هم آنچنان موثق نیستند و نمی توان با اطمینان کامل به آن ها رجوع کرد. با این حال دو راه پیش پای خریداران قرار می گیرد؛ یکی اعتماد به تجربیات شخصی سایر رانندگان است و دیگری توجه به امتیازات کسب شده از سوی خودروها در موسسات معتبر تست ایمنی.

یکی از قابل اتکاترین شرکت هایی هم که در این زمینه فعالیت می کند euroncap نام دارد که نتایج تمامی تحقیقات و تست های خود را با امتیازات کسب شده در سایت های مربوطه به اشتراک می گذارد. بد نیست بدانید اکثر خودروهای در حال تردد در کشور (به غیر از چند مدل خاص)، در اروپا یا آمریکا تست تصادف شده اند و از این نظر می توان نتایج به دست آمده را به عنوان کارشناسی معتبر هنگام خرید خودرو در نظر گرفت. ما هم در این ایمیل تعدادی از پرفروش ترین خودروهای داخلی را از لحاظ ایمنی برای شما لیست کرده ایم تا حداقل بدانید هر روز جان خود را به دست چه خودرویی می سپارید.

کدام خودرو ایرانی ایمنی بیشتری دارد؟

ادامه مطلب...

آیا مـیدانـستید؟! (دانستنی های جالب در مورد مردم ژاپن)

آیا مـیدانـستید؟! (دانستنی های جالب در مورد مردم ژاپن)
آیا میدانستید که
در ژاپن نظافت عمومی حرف اول را می زند ؟

آیا میدانستید که
در ژاپن هرچه از لوازم منزل که استفاده نشود را به زباله‌دانی می‌سپارند ؟

آیا میدانستید که
در ژاپن خانه‌ی ویلایی تقریباً وجود ندارد ؟

آیا میدانستید که
در ژاپن مردم اگر باغچه‌ی کوچک داشته باشند در آن ترب می‌کارند و اگر بزرگتر باشد برنج ؟

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

نظریه جدید و خواندنی در رابطه با گریه کردن

   نظریه جدید و خواندنی در رابطه با گریه کردن                                                                                                                                      

 وقتی که احساسی همچون غم یا شادی مفرط داریم، اشکهایمان ناخودآگاه جاری می‌شود، اما این اشکها چرا و به چه هدفی جاری می‌شوند؟

بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب...

آیا میدانید معنی نام ماه های ایرانی چیست؟

آیا میدانید معنی نام ماه های ایرانی چیست؟ 

فروردین

فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند.

روی ادامه مطلب کلیک کنید...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     ادامه مطلب...

آیا میدانید؟(دانستنی های جدیدوجالب)

 

آیا میدانید؟(دانستنی های جدیدوجالب)

آیا میدانید: کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد .

آیا میدانید: رود دجله به خلیج فارس میریزد.

آیا میدانید: گیاهان در اقیانوسها رشد میکنند .

برای خواندن بقیه مطالب روی ادامه مطلب کلیک کنید...

ادامه مطلب...


.html .html