سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشین

خواندنی ترین کتاب های دنیا


1- ارباب حلقه ها (نوشته جی آر آر تالکین)

«ارباب حلقه ها» یک رمان طولانی سه جلدی تخیلی – اسطوره ای است که واژه شناس مشهور، تالکین آن را نوشته است. تالکین در این کتاب یک جهان کاملا تازه با زبان مخصوص و جغرافیای خاص و نژادهای گوناگون خلق کرده است. این کتاب در واقع تکمله ای بر کتاب قبلی تالکین، «هابیت» است که البته پیچیدگی های کتاب های وی باعث می شود از جهان فانتزی کودکان خیلی دور باشد

خواندنی ترین کتاب های دنیا

آثار وی در زمره کارهای ادبی بزرگ دنیا جای می گیرند. «ارباب حلقه ها» منبع اقتباسی برای ساخت یک تریلوژی توسط پیتر جکسون در سینما هم شد. سه جلد این کتاب عبارتند از: «ارباب حلقه ها: یاران حلقه»، «ارباب حلقه ها: دو برج» و «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه». 103 میلیون نسخه از این کتاب در نیم قرن اخیر فروخته شده است.

2- نقل قول هایی از کارهای مائوتسه یانگ

کتاب «نقل قول هایی از کارهای مائوتسه یانگ» انقلابی کمونیست مشهور چین به «کتاب کوچک قرمز» هم مشهور است. این کتاب در حقیقت تفسیر شخصی مائو از مردم چین و ایدئولوژی حزب کمونیست چین است. تقریبا تمام مردم چین مجبورند که این کتاب را در خانه هایشان داشته باشند و با محاسبه جمعیت مردم چین، عجیب نیست که این کتاب دومین اثر پرفروش 50 ساله گذشته شده است. 820 میلیون نسخه از این کتاب در این مدت فروخته شده است.

خواندنی ترین کتاب های دنیا


3- هری پاتر (نوشته جی کی رولینگ)


مجموعه کتاب های هری پاتر شامل هفت سری کتاب فانتزی و تخیلی است که توسط نویسنده انگلیسی، رولینگ به رشته تحریر درآمده است. بخش اعظمی از داستان های هر کتاب در فیلم هایش هم آمده است. مجموعه فیلم های «هری پاتر» هم مانند مجموعه کتاب هایش فروش خوبی داشته اند هر چند از لحاظ هنری، کتاب ها موفق تر عمل کرده اند.

خواندنی ترین کتاب های دنیا

جالب است که بزرگسالان و بچه ها، هر دو نسل به یک میزان، مجذوب کتاب های «هری پاتر» شدند. این قهرمان تخیلی توانسته بعد از مدت ها نماینده ای از نسل نوجوان در ادبیات داستانی باشد. مجموعه کتاب های «هری پاتر» عبارتند از: «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و مخزن اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جاتم آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دو رگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ».


4- کیمیاگر (نوشته پائولو کوئیلو)

«کیمیاگر» سال 1987 منتشر شد و پرفروش ترین کتاب برزیلی در تاریخ این کشور شد. 65 میلیون نسخه از این کتاب بعد از انتشار به فروش رفت و آن را تبدیل به یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ کرد.

«کیمیاگر» به 67 زبان زنده دنیا ترجمه شد و نامش در کتاب رکوردهای گینس برای بیشترین تعداد ترجمه از کتاب یک نویسنده زنده ثبت شد.

نام کوئیلو نه فقط به عنوان یکی از نویسندگانی که آثار پرفروشی دارد، بلکه به عنوان یکی از موثرترین نویسندگان معاصر در دنیا مطرح است.

 

خواندنی ترین کتاب های دنیا


5- کد داوینچی (نوشته دن براون)
رمانی تخیلی که نویسنده آمریکایی دن براون آن را به رشته تحریر درآورده است. کتاب درباره تحقیقات رابرت لنگدان، بعد از پیدا کردن یک جسد در موزه لوور پاریس است. او را کشف می کند که شاید حضرت مسیح (ع) برخلاف روایات ازدواج کرده و صاحب فرزند باشد.

از روی این کتاب هم فیلمی با بازی تام هنکس ساخته شد که البته خیلی مورد تایی واتیکان نبود. از این کتاب 57 میلیون نسخه به فروش رفته است. 

خواندنی ترین کتاب های دنیا

 


.html .html