سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشین

دانلود دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان بصورت صوتی و عکس

دانلود دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان بصورت صوتی و عکس

مجموعه دعاها بصورت روز به روز در فایل های جداگانه قرار گرفته است و دعاهای تصویری به سه زبان عربی , فارسی , انگلیسی میباشند. امیدواریم که این مجموعه کمیاب و فوق العاده مورد رضایت شما بازدیدکنندگان محترم قرار گیرد و ما را هم از دعای خود بی نصیب نزارید. هم اکنون میتوانید در ادامه مطلب این مجموعه نفیس را از وبلاگ همنشین دریافت نمایید...

ادامه مطلب...

دعای روزهای ماه رمضان با ترجمه فارسی

دعای روزهای ماه رمضان با ترجمه فارسی

دعاى روز اول ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمَ  اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ
ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ
واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.

خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعى وقیام وعبادتم در آن قیام شب
زنده داران وبیدارم نما در آن از خواب بى خبران وببخش به من جنایتم را در این روز
اى معبود جهانیان ودر گذر از من اى بخشنده جنایات کاران.

دعاى روز دوم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ
ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.

خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوى خوشنودیت وبرکنارم دار در آن از خشم
وانتقامت وتوفیق ده مرا در آن براى خواندن آیات قرآن به رحمت خودت اى مهربانترین
مهربانان.

بقیه دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان در ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

دانلود رایگان ربنای استاد شجریان

 دانلود رایگان ربنای استاد شجریان

در این پست به مناسبت ماه مبارک رمضان برای شما عزیزان نسخه کامل ربنای استاد محمدرضا شجریان را آماده کرده ایم امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و ما را نیز از دعای خیرتان دریغ نکنید...

دانلود دعای ربنای شجریان در ادامه مطلب...
ادامه مطلب...

دانلود رایگان تمام دعاهای ماه مبارک رمضان

دانلود رایگان تمام دعاهای ماه مبارک رمضان

دعاهای ماه رمضان را برای راحتی تمام بازدیدکننده های محترم در یک پست قرار دادیم...

دانلود دعاهای ماه مبارک رمضان در ادامه مطلب...
ادامه مطلب...

دانلود رایگان زیارات معصومین ( علیهم السلام )

دانلود زیارات ائمه اطهار و خاندان معصومین (علیهم السلام)

1. پیامبر اکرم (ص)

زیارت حضرت رسول اکرم (ص) - (فرهمند)

زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از راه دور

توسل به حضرت رسول (ص)

صلوات حضرت رسول (ص) - (حسن زاده)

کیفیت زیارت حضرت رسول (ص)

بقیه زیارات معصومین (ع) در ادامه مطلب....

ادامه مطلب...

فضیلت و اعمال ماه رجب،لیله الرغائب،ایام البیض

فضیلت و اعمال ماه رجب،لیله الرغائب،ایام البیض

ماه رجب از ارزش و شرافت بسیار بالایی برخوردار است و این شرافت و ارزش بدان دلیل است که این ماه یکی از ماههای حرام و یکی از زمانهای ویژه‌ دعا است. بر پایه برخی از روایات این ماه، ماه حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است. همانگونه که ماه شعبان ماه حضرت رسول و ماه رمضان ماه خداست در این ماه پر فضیلت روزه و شب زنده‌ داری بسیار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است به خصوص در نخستین شب آن که یکی از شبهای چهارگانه‌ای است که درباره احیا وشب زنده‌ داری آن سفارشات فراوانی بیان شده است. از شرافت‌های دیگر این ماه روز بیست و هفتم این ماه است که روز بعثت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) است، روزی که رحمت رحیمیه خداوند در آن به طور کامل و تمام تجلی پیدا کرده است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در مورد شرافت ماه رجب می‌فرمایند: رجب شهر الله الاصم است و بدان سبب آن را اصم نامیدند که هیچ ماهی به پایه عظمت آن نمی‌رسد. مردم زمان جاهلیت به رجب حرمت می‌نهادند و آنگاه که اسلام درخشیدن گرفت بر حرمت آن افزود. بدانید که رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است.

در این زمینه امام کاظم (علیه السلام) نیز می‌فرمایند: رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است. بنابراین هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند.

بقیه مطالب در ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

لیلة الرغائب یا شب آرزوها در ماه رجب (اعمال لیله الرغائب)

لیلة الرغائب یا شب آرزوها در ماه رجب (اعمال لیله الرغائب)

از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه است.معروف به لیلة الرغائب، اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏شود.
رغائب جمع رغیبه است به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است، در حدیث است که رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند و محدثان در کتاب‏های دعا نمازی با کیفیت مخصوصی در این شب ذکر کرده‏ اند که پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: هر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود و به او می‏ گوید: ای دوست من مژده می ‏دهم تو را که از هر شدّت و سختی نجات یافتی، نمازگزار می‏گوید: تو کیستی که من تاکنون چنین صورتی زیبا با چنین جلوه ‏ای ندیدم و سخنی شیرین‏تر از کلام تو نشنیده ‏ام و بویی بهتر از بوی تو نبوئیدم در پاسخ می‏گوید: من همان نماز لیلة الرغائبم که شما انجام دادی. امشب آمده‏ ام نزدت باشم تا حق را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من در عرصه قیامت سایه بر سر تو خواهم افکند پس خوشحال باش که خیر از تو معدوم نخواهد شد.
کیفیت اعمال لیلة الرغائب
روز پنج شنبه اول آن ماه روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد..

بقیه مطالب در ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

دانلود ادعیه ها و اعمال ماه رجب با فرمت mp3

دانلود رایگان ادعیه ها و اعمال ماه رجب با فرمت mp3

دانلود ادعیه ها و اعمال ماه رجب با فرمت mp3

برای دانلود دعاها یا ادعیه ها ماه پر فضیلت رجب به ادامه مطلب مراجعه کنید...

ادامه مطلب...


.html .html