سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشین

پینگ کردن ، در سه سایت تنها با یک کلیک !

یکی از سایت هایی که استفاده از آن در بین وبلاگ نویسان رایج شده ، بلاگ رولینگ (BlogRolling.com) است . این سایت ضمن کمک به وبلاگ نویس برای تهیه لیستی از سایت های برادر و دوست و همسایه این امکان را می دهد تا کاربران از بهنگام شدن (update) این سایت ها نیز مطلع شوند . بلاگ رولینگ می تواند با متمایز کردن سایت های بروز شده به شکل دلخواه کاربر ، زمان به روز شدن آنها را هم بدهد .
البته این امکان وقتی میسر است که صاحبان سایت ها بهنگام شدن سایت خودشان را به بلاگ رولینگ اطلاع داده باشند . به این کار پینگ کردن (ping) می گویند .
پینگ کردن عمدتا از دو طریق انجام می گیرد:
بقیه درادامه مطلب

 :یک استفاده از فرم تهیه شده در سایت بلاگ رولینگ ، که با رفتن به این سایت و پرکردن فرم ، اطلاعات شما دریافت و کار پینگ انجام می شود .
 :دو
استفاده از کدهای توکار که در سیستم مدیریت محتوای سایت جاسازی می شوند و همراه با اضافه شدن مطلب جدید، بروز شدن سایت را نیز به بلاگ رولینگ اعلام می کنند.
خوشبختانه این کدها به اغلب سیستم های مدیریت محتوی اضافه شده اند. مثلا ام تی (MT) صفحه ای را برای تنظیمات این کار ایجاد کرده است .
یکی دیگر از راه های پینگ کردن یک سایت ، برای آنهایی که نمی توانند (یا نمی خواهند) کدهای لازم را درون برنامه مدیریت محتوای سایت قرار دهند و یا به فرم سایت بلاگ رولینگ مراجعه کنند ، استفاده از خط آدرس است که من همیشه از آن استفاده می کنم .
برای این کار به این صفحه بروید و با وارد کردن نام و آدرس سایت در انتهای خط آدرس ، به راحتی سایتتان را در 3 سایت مهم بلاگ رولینگ ، تکنوراتی و وبلاگز پینگ کنید . بطور مثال برای سایت WinBeta.Net در نهایت خط آدرس بدین صورت می شود :

http://www.netkadeh.org/ping.php?name=WinBeta.Net&url=http://winbeta.net
بعد از آن با Right Click و انتخاب Add to Favorities ، با اضافه کردن آدرس به فهرست علاقمندی ها و یا انتخاب Creat ShortCut ، با ساختن میانبر بر روی دسکتاپ ویندوز (Desktop) ، آدرس را برای استفاده های بعدی ذخیره کنید . به این ترتیب می توانید هر زمان که خواستید تنها با یک کلیک سایتتان را پینگ کنید . به همین راحتی!

از نظر فنی: بلاگ رولینگ با استفاده از فناوری XML و سرورهای XML-RPC در خواست هایی را که با پروتکل https به پورت 80 و مسیر /pinger/ سرور rpc.blogrolling.com می رسد را دریافت و نشان سایت در پایگاه داده را به عنوان به روز شده علامت می زند . به این ترتیت کاربران با استفاده از اسکریپت هایی که از بلاگ رولینگ دریافت و در سایت خود قرار می دهند از روزآمد شدن سایت ها مطلع می شوند . تکنوراتی (Technorati) و وبلاگز (Weblogs) هم از همین روش استفاده می کنند .


.html .html